جواب این سوال « چرا در خریدِ کتاب از ناشران عدالت رعایت نمی شود؟» را در خبرهایی از دنیای علم و فناوری و فرهنگ پیگیری کنید ؟
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷- ۰۸:۱۱

وعده رئیس جمهور برای تهیه واکسن کرونا و توزیع عادلانه آن

رئیس جمهور در پنجاهمین جلسه ستادِ ملی کرونا ، با تشکر از مردم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر کشور گفت : باید تلاش کنیم در هیچ یک از استان ها ، شاهدِ مواردی از فوتی و حتی بستری ناشی از کرونا نباشیم. 
 
آقای روحانی ، با اشاره به کاهشِ ابتلائات و فوتی های کرونا در روزهای اخیر ، افزود : پایدار ماندن این شرایط ، اولویتِ مهمِ ماست.
 
آقای روحانی با نادرست خواندنِ تبلیغات رسانه های ضد ایرانی درباره خرید واکسن هم گفت : ما ، هم دنبال تولید و هم دنبال خرید واکسن از خارج هستیم. .
 
رئیس جمهور در ادامه از وزیر بهداشت هم خواست ، فرآیند واردات و تزریقِ واکسن کرونا به گروه های هدف را ، به دقت به مردم گزارش دهد ، تا مانعِ سوء استفاده و بهانه گیریِ دشمنان شود.

پذیرش براساسِ سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ، از نهمِ دی

مهلت نام نویسی داوطلبان ، برای پذیرشِ براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها ، ساعتِ 24 امشب پایان می یابد.
داوطلبانی که علاقه دارند در این پذیرش شرکت کنند ، باید به درگاه اینترنتیِ سازمان سنجشِ آموزشِ کشور بروند.
 
با توجه به اینکه  ،گزینش دانشجو در این مرحله بر اساسِ سوابق تحصیلی است ، همه متقاضیان باید ، معدل کل یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح ، در تقاضانامه ثبت نامِ اینترنتی ، درج کنند. 
 
نام نویسی برای پذیرش براساسِ سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد ، از سه شنبه نهمِ دی آغاز می شود. داوطلبان پذیرش در دوره های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد ، برای نام نویسی باید به نشانی اینترنتیِ آزمون دات org مراجعه کنند.

نام نویسی آزمون های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی 

نام نویسی آزمون های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی هم ، از در درگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی ، آغاز شد. داوطلبان آزمونِ دستیاری باید تا شنبه سیزدهمِ دی ، در درگاه اینترنتیِ مرکز سنجش آموزش پزشکی ، نام نویسی کنند.
 
مهلتِ تعیین شده برای نام نویسی داوطلبان آزمون پذیرشِ دستیار فوق تخصصی هم تا پنجشنبه ، یازدهمِ دی است.
 
آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی ، پنجشنبه دومِ بهمن برگزار می شود. 

نام نویسی آزمون زبان دکتری تخصصی پیام نور ، از سیزدهمِ دی

نام نویسی در سی و سومین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور ، از سیزدهمِ دی آغاز می شود. داوطلبانِ شرکت در این آزمون باید تا بیست و پنجمِ دی ، در درگاه اینترنتی مرکزِ سنجش و آزمونِ دانشگاه پیام نور ، نام نویسی کنند.
 
سی و سومین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور ، سی ام دی ، بصورتِ الکترونیکی برگزار می شود.
 

امتحانات پایان ترم دانشگاه‎ها؛ غیرحضری

امتحانات پایان ترم نیمسال تحصیلیِ دانشگاه‎های کشور ، حتماً به صورت غیرحضوری برگزار می شود. وزیر علوم با اعلام این خبر گفت : با توجه به اینکه در برخی رشته‌ها ، امتحان پایان ترمِ واحدهای عملی ، الزاماً باید به صورت حضوری برگزار شود ، اواسط دی ، متناسب با شرایط و پیش‌بینی‌ها ، تصمیمات لازم گرفته می شود.

شرکت دانش بنیانی که ماسک تولید می کند

روزهای ابتدایی شیوعِ کرونا ، با کمبودِ برخی نیازهای بهداشتی و نگرانی از تأمینِ تجهیزاتِ درمانی همراه بود.
اما با ورودِ شرکتِ های دانش بنیانِ ایرانی ، حالا کمبودی در تأمین کالاهایی از جمله ماسک ، موادِ ضدعفونی کننده و حتی دستگاه های پیشرفته تنفسِ مصنوعی ، برای درمان بیمارانِ کرونایی وجود ندارد.
 
محمدقاسمِ کیایی و گزارشی درباره شرکت دانش بنیانی که ماسک تولید می کند را در این بخش خبری پیگیری کنید.

جشنواره ابن سینا ، تابستان سال آینده ؛ برخط برگزار می شود

ششمین جشنواره بین المللی دانش آموزیِ ابن سینا ، تابستان سال آینده بصورت برخط برگزار می شود.
دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا با اعلام این مطلب ، از درخشش دانش‌آموزان کشورمان ، در المپیاد بین المللی علوم کاربردی اندونزی و مسابقات علوم و مهندسی کره جنوبی ۲۰۲۰ خبر داد.
 
آقای رشیدی جهان گفت : المپیادِ بین المللی علوم کاربردی اندونزی از 28 آذر تا 3 دی ، به مدت ۶ روز و بصورت برخط برگزار شد ، که دانش آموزان ایرانی ، موفق به کسب ۹ نشان طلا ، ۹ نشان نقره و ۱۳ نشان برنز شدند.
 
او افزود: مسابقات علوم و مهندسی کره جنوبی هم ، در روزهای 22 تا 24 آذر و بصورت آفلاین برگزار شد و دانش آموزان کشورمان موفق به دریافت ۶ نشان نقره و ۷ نشان برنز شدند.

تجلیل  از برترین‎های جشنواره زن و علم

در سومین جشنواره زن و علم ، که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ، برترین‎های حوزه‎ علوم انسانی ، علوم پایه، علوم پزشکی ، فنی و مهندسی ، و هنر و معماری ، معرفی و تجلیل شدند.

 تحقیقات جدید درباره داروهای ضد پیری 

تحقیقات پیش بالینی نشان می‌دهد ، متولازون ، دارویی که برای درمان فشار خونِ بالا استفاده می‌شود ، با کمک به فعال‎سازی روندِ ترمیم میتوکندری ، می‌تواند اثرات افزایش طول عمر ، ایجاد کند. 
 
میتوکندری ها ساختارهای ریزی هستند که مانند نیروگاههای سلولی عمل می کنند.
 
دانشمندان ژاپنی دریافتند ، که این داروی ضدِ فشار خونِ ، روند ترمیمِ سلولی موثر در افزایش طول عمر را در کرم های لوله ای افزایش می‎دهد. تحقیقات این گروه نشان می دهد این ساز و کار می‎تواند برای انسان هم قابل تکرار باشد و مسیرهای تحقیقاتی جدیدی را در جستجوی داروهای ضد پیری ارائه دهد.

پیدا و پنهان صنعت چاپ و نشر در کشور

طبق آمارهای جهانی ، کشور ما با وجود 18 هزار ناشر ، مقام نخست تعداد ناشران جهان را داراست. این درحالیست که صنعت چاپ کشور با کمبود کاغذ و سوء مدیریت در تخصیص ارز دولتی ، مدتی است که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.
در این بخش خبری در گزارشی به لایه های پنهان صنعت چاپ و نشر گریزی زدیم و از زد و بندهای پشت صحنه این بازارِ پر سود ، روایت می کنیم.
 
درباره مشکلات حوزه چاپ کتاب با آقای ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی. در این بخش خبری گفتگو شد.

چرا در خریدِ کتاب از ناشران عدالت رعایت نمی شود؟

یکی از مشکلاتی که در گزارش مطرح شد، رعایت نشدنِ عدالتِ خریدِ کتاب از ناشران است، چقدر از این موضوع اطلاع دارید و چرا چنین تصوری شکل گرفته است؟

آیا راهکاری برای افزایش قدرتِ خرید کتاب میان مردم پیش بینی شده است؟

قیمت کتاب در ماه های گذشته همواره به عنوان یکی دغدغه که ممکن است روی میزانِ خرید آن تأثیر گذار باشد مطرح بوده، آیا راهکاری برای افزایش قدرتِ خرید کتاب میان مردم پیش بینی شده است؟

چه راهکارهایی برای تامین کاغذ در نظر گرفته شده است؟ 

تأمین کاغذ از دغدغه های اصلی ناشران است، راهکارهایی که در ماه های گذشته اجرا شده چقدر وضع را تغییر داده است؟ 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha