اخبار « آمادگی ملت های منطقه برای بزرگداشت سالگرد شهادت شپهبد شهید حاج قاسم و ابومهندس» را در خبر بامدادی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۱۱:۳۸

لغزندگی جاده ها به علت برف و کولاک در برخی استانها

برف و کولاک ،جاده های برخی استانها و ارتفاعات و مناطق برف گیر کشور رو لغزنده کرد.
پلیس راهور: رانندگان برای تردد در جاده و گردنه ها، به زنجیر چرخ مجهز شوند. ارتفاع برف در اردبیل و گیلان به یک متر گزارش شده است.
 
پلیس راهور از راننده ها خواست برای تردد در جاده و گردنه ها،خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند. برف در ارتفاعات اردبیل به بیش از 80 سانتی متر و برخی مناطق گیلان به یک متر هم رسیده.بارش سنگین برف و کولاک ، جاده های سمنان و برخی راه های ارتباطی در خراسان رضوی و گلستان و محور کیاسر در مازندران را مسدود کرد.
 
امدادگران ، 350 نفر گرفتارِکولاک در جاده های سمنان را نجات دادند. در ارتفاعاتِ کُلکچالِ تهران هم بر اثر سقوط بهمن دو کشته و یک نفر مفقود شد و چند نفر هم با کمک نیروهای امدادی نجات یافتند.در اردبیل هم با تلاش راهداری راه ارتباطی 600 روستا باز شد.
 
بارش های رحمت الهی،با وجود مشکلات، موجب خوشحالی مردم و کشاورزان هم شده و ذخیره آب سدها را تا 50 درصد افزایش داده است.

آمادگی ملت های منطقه برای بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس

از راهپیمایی های گسترده در حمایت از اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تا رونمایی از دیوارنگاره مزین به تصاویر شهیدان سلیمانی و ابومهدی در عراق و لبنان.

شهید قاسم سلیمانی و ابو المهدی المهندس؛ مکتبی زنده در راه جهاد

شیخ عیسی قاسم دبیر کل جنبش اسلامیِ بحرین ، در مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، شهید قاسم سلیمانی و ابو المهدی المهندس را مکتبی زنده در راه جهاد برای نسل های آینده دانست که منجر به آزادی قدس خواهد شد.
 
قرار است در روزهای آینده، عراقی ها راهپیمایی های گسترده ای را در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس برگزار و بر اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور تاکید کنند.

رونمایی از دیوار نگاره تصاویر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

دانشگاهیان استان بصره نیز از دیوار نگاره مزین به تصاویر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در ورودی اصلی این دانشگاه رونمایی کردند. 
 

تاکید بر ادامه راه «شهید وحدت» در کشورهای عربی و جهان اسلام

احزاب و تشکل های اسلامی مخالف سازش با رژیم صهیونیستی و حامی مقاومت در کشورهای عربی و جهان اسلام در بیانیه هایی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را «شهید وحدت» برشمردند و بر ادامه راه این شهید عزیز در مقابله با تروریسم آمریکایی - صهیونیستی تاکید کردند.
 

خیانت آمریکا در فرودگاه بین المللی بغداد، بدون پاسخ نخواهد ماند

ائتلاف چندگانه در پارلمان عراق هم تاکید کردند: خیانت آمریکا در فرودگاه بین المللی بغداد، بدون پاسخ نخواهد ماند. 

بیروت مملو از تصاویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس

ابوفاطمه خیابان و بزرگراه های اصلی لبنان، به ویژه بیروت پایتخت این کشور هم مملو از تصاویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس شده است.
 
سمفونی سرباز به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها نیز این هفته در تهران رونمایی می شود.

بررسی لایحه بودجه 1400 ِکل کشور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

بررسی لایحه بودجه 1400 ِکل کشور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اغاز شد.  سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: در نشست صبح و بعد از ظهر امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه, وزرای اقتصاد و نفت و همچنین رئیس کل بانک مرکزی ابعاد این لایحه را برای اعضای کمیسیون تشریح می کنند. کلیات لایحه بودجه۱۴۰۰ روز سه شنبه در کمیسیون تلفیق به رای گذاشته خواهد شد.

افزایش خوداتکایی اقتصاد ایران به روایت وال استریت ژورنال

این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: تحریم های آمریکا زمینه را برای خوداتکایی و رشد شرکت های ایرانی فراهم کرده.
 
وال استریت ژورنال نوشت: در واکنش به تحریم های حداکثری، اقتصاد ایران با یافتن کانون هایی از انعطاف پذیری در اقتصاد بزرگ داخلی، مجدداً در حال تجهیز، و خیز برای رشد است.
 
این روزنامه گزارش کرده: شرکتهای ایرانی به طور فزاینده ای در حال تولید انواع کالاهایی هستند که مدتها از خارج وارد می شد.
 
وال استریت ژورنال با استناد به آمار دولت ایران نوشته: درآمد ناخالص صنعت غیرنفتی ایران در دو سال گذشته با پیشی گرفتن از بخش تحت تحریم انرژی، 83 درصد افزایش یافته است.
 
این روزنامه آمریکایی به نمونه هایی از کارخانه های ایرانی اشاره کرده که با قطع شدن واردات در اثر تحریم،کالاهای تولید ایران را جایگزین برندهای خارجی در مغازه ها کرده اند. 

ادامه روند کاهشی فوتی های کرونا

میزان فوتی های کرونا در ایران همچنان روند کاهشی دارد، بطوری که کمترین میزانِ فوتیهایِ کرونا در یکصدِ روز اخیر، دیروز در ایران ثبت شد.
تعداد فوتی ها در بیست و چهار ساعت منتهی به ظهر دیروز،20 نفر کمتر از روز قبل از آن بود و به عدد 132نفر رسید. درحالیکه اوایل آذر تعداد فوتی های کرونا در ایران از 480 نفر نیز گذشته بود، بگفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، تعداد فوتی های دیروز در این استان نیز به صفر رسیده است.

شیبِ تندِ افزایشِ مرگ و میرهای کرونایی در اروپا

اما آمار فوتی های کرونایی در جهان از مرز یک میلیون و 752 نفر گذشت که کرونای انگلیسی، موجبِ شیبِ تندِ افزایشِ این مرگ و میرها در اروپا بخصوص در خودِ انگلیس شده است. آمار مبتلایان به کرونا در جهان نیز از مرز 80 میلیون نفر فراتر رفت. 

سطح مطلوب آمادگیها برای دفاع از مرزهای آبی و منافع و امنیت کشور

فرمانده نیروی دریایی سپاه به همراه فرماندهان و معاونین این نیرو، در بازدید از جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس، آخرین وضعیت آمادگی های رزمی رزمندگان مستقر در این جزایر را بررسی کردند.
 
دریادار تنگسیری با تاکید بر حفظ آمادگی توان رزم و هوشیاری و اشراف کامل اطلاعاتی بر حوزه و محیط حساس ماموریتی نیروها درجزایر تنب بزرگ و تنب کوچک تصریح کرد: بررسی های میدانی نشان می دهد نیروها، سامانه ها و تجهیزات در همه شرایط، در سطح مطلوبی از آمادگیها برای دفاع از مرزهای آبی و منافع و امنیت کشور عزیزمان قرار دارند. 

یمن؛ سرزمینی با تمدنِ کهن

این کشور، از مهمترین کشورهای منطقه بدلیل وجودِ ذخایرِ ذی قیمتِ معدنی است.
 
صنعتِ ساخت و تراشِ عقیق در یمن، یکی از پردرآمد ترین صنایعِ این کشور است که باوجود تجاوزِ چندساله ی رژیم سعودی، و کاهش حضورِ گردشگران، همچنان در این کشور، از رونقِ خاصی برخوردار است.

بومی سازی موتور اتوبوس

اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی با موتور ساخت داخل تولید شد.
رئیس هیئت مدیره ایران خودرو دیزل گفت: خط تولید این اتوبوس بر اثر تحریم ها چند سال متوقف بود که با کار جهادی موتور آن بومی سازی شد.
آقای محمدی افزود با تولید این اتوبوس ها علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات به بازار خارجی نیز وجود دارد.

افزایش تولید فولاد خام در کشور

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، ایران از ابتدای بهمن پارسال تا اوسط آذر امسال، بیشتر از ۲۶ میلیون تن فولاد خام تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

واژگونی اتوبوس در روسیه

در حادثه خروج اتوبوس از جاده و واژگونی آن در روسیه 4 نفر جان باختند. در این حادثه که در غرب روسیه روی داد 11 نفر هم زخمی شدند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در پرتغال

در این حادثه ، سیل چند دستگاه خودرو را با خود برد و مردم منطقه را مجبور به ترک خانه های خود کرد.

انفجار خودروی بمبگذاری شده در نشویل در ایالت تنِسِیِ آمریکا و پیدا شدن بقایایِ اجساد

تازه ترین خبرها از انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مرکز شهر نشویل در ایالت تنِسِیِ آمریکا، از پیدا شدن بقایایِ اجساد در آوارهایِ ناشی از این انفجار حکایت دارد.
 
پلیسِ نَشویل هم از آسیب دیدن یک پلیس و دو شهروندِ عادی خبر داده است. این انفجار که با حجم زیادی از مواد منفجره صورت گرفته، باعث ویرانی و لرزش ساختمانها در محلِ حادثه و مناطق اطراف شد.
 
فرودگاه این شهر تعطیل شده و حمل و نقل عمومی هم متوقف شده است. مسئولانِ پلیس شهر نشویل اعلام کردند: پیش از انفجارِ این خودرو، پیام صوتی از آن پخش می شده که تا 15 دقیقه دیگر خودرو منفجر خواهد شد. رئیس پلیس نشویل گفت: انگیزه عاملان انفجار را نمی دانیم واطلاعاتی درباره کسانی که در آن دست داشته اند، نداریم. 
 

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای شلیکِ دو راکت از سمتِ غزه به سرزمینهای اشغالی، مناطقی در مرکز، شرق و شمال شرقیِ نوار غزه از جمله چند پایگاه مقاومت را بمباران کرد.
منابع محلی در نوار غزه اعلام کردند که در این حملات، خساراتی به بیمارستانِ کودکانِ الدُرّه و یک مرکزِ متعلق به معلولین وارد شد.
 
ازسویی، همزمان با گسترش اشغالگری ها در کرانه باختری، درپی تلاشِ شهرک نشینانِ صهیونیست برای غصبِ بخشِ بزرگی از اراضیِ شرقِ رام الله، صدها فلسطینیِ ساکنِ شهرکِ دِیرجَریر در این منطقه، تظاهرا ت کردند که براثرِ شلیکِ گلوله های پلاستیکی و گازهای سمی ازسوی نظامیانِ صهیونیست،شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

جهاد اقتصادی با تکیه بر توان داخلی

جهاد اقتصادی با تکیه بر توان داخلی. اعتماد به دانش و تولید متخصصان بومی علاوه بر تامین نیازمندی‌های داخلی، می‌تواند دست یابی کشور به بازار‌های جهانی را تسهیل کند.
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha