خبر «بانک‌ها دیگر اجازه توقیف اموال واحد‌های تولیدی را ندارد» را در اخبار ۲۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵- ۲۱:۰۰

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ آغاز غنی سازی 20 درصد

غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد با تزریق گاز به سانتریفیوژهای فُردو آغاز شد. سخنگوی دولت: پایبندی به اجرای قانون اقدام راهبُردی برای لغو تحریم ها هستیم. 

_ کی قراره به غنی سازی 20 درصد برسیم؟

_ اورانیوم مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران تا امروز از کجا تامین می شد؟

_ واکسن ایرانی کرونا به داوطلب چهارم تزریق شد

حالِ سه داوطلب اول تزریق واکسن کرونا خوب است، واکسن ایرانی کرونا به داوطلب چهارم تزریق شد. به 3 داوطلب دیگر هم فردا تزریق می شود.

_ نتایج به دست آمده از تزریق واکسن کرونا چقدر به پیش بینی محققان نزدیک بوده؟​

در این بخش خبری با عضو کمیته علمی تحقیقات واکسن ایرانی کووایرانِ برکت، در باره مرحله آزمایش انسانی این واکسن و سوال بالا گفتگو شده است.

_ بدون تردید، بهار آینده سازنده برتر واکسن کرونا خواهیم بود

وزیر بهداشت امروز گفت که بدون تردید، بهار آینده سازنده برتر واکسن خواهیم بود.
آقای نمکی در ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان افزود: علاوه بر واکسن تولید داخل که در 5 پلتفرم در حال پیشرویست، تولید مشترک با کشوری دیگر و خرید واکسن از تولیدکنندگان معتبر برای گروههای آسیب پذیر، 3 مسیریست که همزمان برای تهیه واکسن پیگیری می کنیم.
 
امروز رییس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا هم با اشاره به توفیقات به دست آمده طی ماه های اخیر با تاکید بر پرهیز از عادی انگاری بیماری خبر داد:محدودیت‌ها تا ریشه کن شدن کرونا ادامه می‌یابد.
 
امروز شناسایی 6 هزار و 73 مبتلای جدید و 110 جان باخته، تازه ترین آمار وزارت بهداشت از وضع شیوع بود. در این آمار بیماران تحت مراقبت ویژه کاهش قابل توجهی داشته است و نکته قابل تامل اینکه ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در مازندران همچنان در وضع قرمزند.

_ توقیف اموال واحدهای تولیدی به بهانه سود بیشتر،​ ممنوع / حمایت قضایی از واحدهای تولیدی

نامه دادستان کل کشور به بانک مرکزی: توقیف اموال واحدهای تولیدی به بهانه سود بیشتر،​ ممنوع است . قراردادهای تسهیلات بانکی با سود بالاتر از مصوبه بانک مرکزی باید اصلاح شود .

_ سامانه بخش سلامت الکترونیکی می شود

رئیس جمهور گفت : تا 20 اسفند، سامانه بخش سلامت باید به صورت الکترونیکی تکمیل شود تا مردم بتوانند خدمات پزشکی را سریعتر و آسانتر دریافت کنند.

_ وزیر صمت: دستگاه های نظارتی کوتاهی ها و کم کاری ها در عَرضه نهاده های دامیِ وارداتی را پیگیری کنند

در پی پخش مستند خبری عَرضه نهاده های دامیِ وارداتی، با ارز 4200 تومانی در بازار آزاد، وزیر صنعت گفت، مشکل، از متصل نشدن برخی دستگاه ها به سامانه جامع تجارت است و از دستگاه های نظارتی خواست، کوتاهی ها و کم کاری ها را پیگیری کنند.

_ پیکرمطهر آیت الله مصباح یزدی در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) آرام گرفت

متفکر برجسته جهان اسلام ، فقیه مجاهد و عالم وارسته مرحوم آیت الله مصباح یزدی رخ در نقاب خاک کشید.
پیکرمطهر آیت الله مصباح یزدی پس از تشییع روی دستان مردم انقلابی قم در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در کنار مزار استاد اخلاق، آیت الله بهجت آرام گرفت.

_ شهید سلیمانی، امریکا را خوار و زبون کرد

این، توصیف خالد البَطش، فرمانده یگانهای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه، از نقش سیدالشهدای مقاومت در مقابله با تروریسم دولتیِ امریکاست.
 
در سوریه، مسئولان و مردم استانِ حَماه، با برگزاری مراسمی، از نقش برجسته سرداران شهیدان در آزادسازی این استانِ از چنگال تروریستها گفتند. در پایتخت لبنان هم، نمایشگاهِ چهره بین المللی مقاومت، با عنوان قاسم آغاز شد.

_ شهید قاسم سلیمانی، زمانی از عراق دفاع کرد که بغداد، در آستانه سقوط بود

دبیر کل عصائب اهل الحق، این را در گفتگو با شبکه العالم گفت و افزود: سپس زمانی که خطرِ سقوط بدست داعش، اَربیل در کردستان عراق را تهدید می کرد، حاج قاسم ، از بغداد به آنجا رفت.

_ پارلمان های جهان به وظایفشان درخصوص مقابله با تروریسمِ دولتیِ امریکا عمل کنند

این، خواسته رئیس مجلس از دبیرکل سازمان ملل، روسای بین المجالس جهانی، آسیایی و اسلامی و همچنین برخی روسای پارلمانهای دنیاست که به مناسبت اولین سالگرد شهادت فرمانده سپاه قدس، در پیامهایی جداگانه، برایشان ارسال شده.

_ قدردانی از خانواده شهید فخری زاده ، به پاس خدمات ماندگار

در مراسم قدردانی از برترین‌های پژوهشِ دانشگاه عالی دفاع ملی، به پاس خدمات ماندگار شهید فخری زاده ، از خانواده این شهید بزرگوار، قدردانی؛ و ساختمان آموزش و پژوهش این دانشگاه هم، به نام این شهید مزین شد.

_ مردم و مقامات عراق قدردان سرداران شهید جبهه مقاومت هستند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، با اشاره به مراسم بزرگداشت باشُکوه در چند کشور، برای شهید سلیمانی گفت: مردم و مقامات عراق نشان دادند که تا چه حد، قدردان سرداران شهید جبهه مقاومت هستند.

_ توقیف نفتکش کُره جنوبی در خلیج فارس

یک نفتکش با پرچم کُره جنوبی در آبهای ایران در خلیج فارس، توقیف شد.
نیروی دریایی سپاه، این شناور حامل 7 هزار و 200 تُن اتانول را، صبح امروز به علت نقض شیوه نامه های زیست محیطی در خلیج فارس متوقف کرد.
این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم دادستانی استان هرمزگان توقیف شد و در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت.

_ تعیین نرخ ارز در بودجه سال بعد 

صوبات مهم امروز کمیسیون تلفیق: تعیین نرخ ارز در بودجه سال بعد و اختصاص مازاد درآمد از صادرات بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت به معیشت ، سلامت ، تولید و اشتغال. .....

_ ورود قوه قضائیه به معضل آلودگی هوا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ، در جلسه شورای عالی قضائی گزارش داد: علت های موثر در آلودگی هوا و ترک فعل مسئولانِ مربوط، به مجلس اعلام شده.

_ حمایت قوه قضائیه از واحدهای تولیدی

گام دیگر دستگاه قضایی در تحقق اهداف سند تحول با دستور دادستان کل کشور به بانک مرکزی برداشته شد. 
دادستان کل کشور برای حمایت قوه قضائیه از واحدهای تولیدی، در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک‌ها دیگر نمی‌توانند به بهانه گرفتن سود بالاتر از سود تعیین شده بانک مرکزی، اموال و وثیقه های وام گیرندگان را توقیف و مصادره کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این نامه با اشاره به رای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور، گفت: شرط موجود در قراردادِ تسهیلات بانکی برای دریافت سودِ بیش از مصوبات بانک مرکزی و گرفتن سود از سود باطل است و بانک ها علاوه بر توجه به این موضوع در قرارداهای آینده، باید قراردادهای قبلی را هم اصلاح کنند.

_ رقابت موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بار دیگر تاکید کرد مصوبه شورای رقابت موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

_ نمایش اقتدار پهپادی ارتش

نخستین تمرین  بزرگ رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، در استان سمنان و نقاط مختلفی از مرزهای ایران اسلامی، از فردا به مدت دو روز برگزار می‌شود.
 
در این رزمایش، انواع پهپادهای بومی ارتش، ماموریت‌های مختلف رزمی، مراقبت و شناسایی و انتحاری در بُردهای پروازیِ مختلف را به اجرا خواهند گذاشت.

_ روند اجرای خط لوله گوره به جاسک امید بخش است

آقای نوبخت در بازدید از پروژه ساخت مخازن ذخیره سازی۱۰ میلیون بشکه ای نفت خام در بندرجاسک، روند اجرای طرح هزار کیلومتری خط لوله گوره به جاسک را امید بخش خواند و گفت:​ طرح خط انتقال نفت خام گوره به جاسک مهمترین طرح دولت است.

_ کورد شکنی تاریخی آمریکا و انگلیس در ثبت ابتلای روزانه به کرونا

این کشور که با اختلاف کرونایی ترین کشور جهان در امواج مختلف این بیماری است، بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز***با 299 هزار مبتلای جدید، رکورد 255 هزار نفری خود در 18 روز پیش را جابجا کرد.

_ موج انتقادات جدید در بحران انتخاباتی امریکا 

انتشار مکالمه تلفنی یک ساعته رئیس جمهور آمریکا با یک مقام انتخاباتی ایالت جورجیا برای دستکاری در نتیجه انتخابات ، موجی از انتقادات را در بین مقامات آمریکایی ،​بویژه هم حزبی های ترامپ به راه انداخته.
 

_ برداشت نیشکر و از سرگیری تولید شکر در هفت تپه 

برداشت نیشکر و از سرگیری تولید شکر در مجتمع هفت تپه برای شصتمین سال متوالی آغاز شد.
برداشت نیشکر امسال نیز با 2 روش دستی با کمک۲ هزار و ۳۰۰ کارگر نی‌بر و روش ماشینی انجام می‌شود.شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با بیش از پنج هزار نیروی انسانی در ۱۵ کیلومتری شوش واقع شده است.
 

بیشتر بدانید : 
 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha