پخش زنده
امروز: -
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG و صنایع وابسته استان تهران گفت: در حال حاضر سرانه روزانه مصرف سی ان جی به مرز ۱۸.۵ میلیون متر مکعب رسیده که سرانه ما بالای ۳۰ میلیون مترمکعب است که میتوانیم با افزایش تولید از واردات بنزین جلوگیری کنیم به طوری که با گسترش صنعت سی ان جی میتوانیم ۱۰ میلیون لیتر در واردات بنزین جلوگیری کنیم.
اردشیر دادرس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG و صنایع وابسته استان تهران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: امروز صنعت CNG به یک بحران جدی رسیده است به طوری که متاسفانه دو هزار ۶۰۰ جایگاه سی ان جی که توانایی تولید ۴۰ میلیون متر مکعب در روز را دارند به زیر ۱۹ میلیون متر مکعب رسیده است.
به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG و صنایع وابسته استان تهران در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد از جایگاههای سی ان جی زیر ظرفیت در حال کار هستند.
وی در ادامه در خصوص کارمز جایگاهها گفت: در سال جاری کارمزد جایگاهها هنوز دستخوش تغییرات دموکراسیهای اداری است و متاسفانه سه بار کمیسون اقتصادی دولت و یکبار هیات دولت عدوت داده شد و در ماه پایانی امسال هنوز بلاتکلیف و سرگردان هستند که بدترین شرایط در ۲۰ سال گذشته در صنعت سی ان حی کشور بوده و امیدواریم دولت و سازمان برنامه و بودجه اهتمام ویژهای به این صنعت داشته باشند.
دادرس بیان کرد: کارمزد واقعی جایگاهها ۱۲۶ درصد است که توسط کارشناس رسمی دادگستری و دیوان محاسبات تایید شده است و وزارت نفت هم حداقل ۹۶ درصد نسبت به این پرداخت تایید کرده است ولی متاسفانه از این رقم ۴۰ درصد تایید و به این میزان پرداخت میشود و امین امر باعث میشود دو هزار ۶۰۰ جایگاه تعطیل و به مرز ورشکستگی برسند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG و صنایع وابسته استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر سرانه روزانه مصرف سی ان جی به مرز ۱۸.۵ میلیون متر مکعب رسیده که سرانه ما بالای ۳۰ میلیون مترمکعب است که میتوانیم با افزایش تولید از واردات بنزین جلوگیری کنیم به طوری که با گسترش صنعت سی ان جی میتوانیم ۱۰ میلیون لیتر در واردات بنزین جلوگیری کنیم.
دادرس تصریح کرد: ما امروز امکان تولید گاز تا مرز ۴۰ میلیون متر مکعب را در کشور برای صنعت CNG داریم. وی ادامه داد: جایگاههای سی ان جی ۳ درصد از سبد کل گاز کشور را شامل میشوند و در استانداردهای جهانی ما باید ۱۰ درصد از گاز کل کشور را برای بخش حمل ونقل در نظر بگیریم و خوشبختانه امسال قطع گاز برای جایگاههای کشور نداشتهایم.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG و صنایع وابسته استان تهران در خصوص تبدیل خودروهای عمومی به دوگانه سوز شدن گفت: قرار بود در تبدیل ناوگان دوگانه سوز حداقل ۲۵ درصد تولید خودرو سازان تبدیل شود متاسفانه خودروسازان ترک فعل کردند و قانون را رعایت نمیکنند.
دادرس بیان کرد: امروز شاهد هستیم چیزی بالغ بر ۴۵ تا ۵۰ هزار تا خودرو در سال به دوگانه سوز شدن تبدیل میشوند و این مقدار بسیار کم است و میطلبد وزارت صمت به این موضوع تجدید نظر کند. وی در خصوص تعویض مخازن CNG خودروها ادامه داد: ما در کشور حدودا ۴.۵ میلیون خودرو گازسوز داریم که زیر ۳درصد باید تست، بازرسی و مخازن آنها تست و یا تعویض شود ولی به نسبت خوب هستیم و به ترازهای بین المللی رسیدهایم.