پخش زنده
امروز: -
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گقت:در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه در ١٨ ماه گذشته هزینه شده و بازرسی سطحهای ٣و ۴ با برآورد ٢٠ میلیارد ریال اجرا میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،سیدمحسن حمزهلو شب گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در شرح فعالیتهای اجرایی تعمیر و نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اظهار داشت: از سال آبان ماه ۱۳۹۹ مسئولیت نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شده و در این مدت ۱۵۰ میلیارد ریال برای نگهداری پل هزینه شده است و بازرسی سطح ٣و۴ با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نیز اجرا میشود.
حمزه لو بیان کرد: نگهداری و بازرسی پل شامل دو بخش ایمنی بهرهبرداری و ایمنی سازه است که در بخش ایمنی بهرهبرداری راهاندازی سیستم روشنایی، عملیات مرمت تابلو و علائم ایمنی خط کشی، پاکسازی زهکشیها و تعمیر گاردیلها انجام شده است.
وی بیان کرد: در بخش ایمنی سازه نیز هشت تیم از مهندسان، متخصصان و مشاوران تشکیل که نتایج بازرسیها توسط اعضای هیئت علمی، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور مورد تحلیل قرار گرفت که مقرر شد اولویتبندی برای انجام اقدامات تعمیر و نگهداری در چهار سطح عملیاتی شود.
وی افزود: پس از تحویل قطعی پل میانگذر دریاچه ارومیه از سال ١٣٩۵ تا ١٣٩٨، ۱۵ درصد از عوارض دریافتی به میزان ۱۱۰ میلیارد ریال برای نگهداری هزینه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی این اطمینان خاطر را به مردم داد که این پل طبق گزارشات بازرسیهای تخصصی هیچ مشکل سازهای و فنی ندارد..
تکمیل تونلهای پروژه آزادراه ارومیه-تبریز باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود
سیدمحسن حمزه لو در خصوص وضعیت پروژه احداث آزادراه ارومیه - تبریز گفت: این پروژه به طول کلی ۱۶۴ کیلومتر و ساخت آن در شش قطعه تعریف شده که قطعه ١ و ۲ در حوزه آذربایجانغربی و قطعه ٣ تا ۶ در حوزه آذربایجان شرقی است.
وی با تأکید بر اینکه اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور مستلزم اتمام قطعات باقیمانده پروژه به خصوص دو دستگاه تونل در قطعه ٣ پروژه احداث آزادراه ارومیه-تبریز است، گفت: علاوه بر اینکه اصلیترین راه ارتباطی شهر ارومیه با مرکز کشور با تکمیل قطعه ٣ این پروژه راهسازی از نظر مهندسی اصلاح میشود، تصادفات جادهای کاهش مییابد و
مهمتر از همه ١٣ کیلومتر از مسیر کوتاهتر میشود.
رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجانغربی ادامه داد: برای اینکه ارتباط کریدور بزرگراهی غرب کشور و همچنین بزرگراه بین المللی ارومیه- سرو با مرکز کشور تسهیل یابد، باید قطعههای باقی مانده آزادراه ارومیه- تبریز تکمیل شود و با توجه به نقش پدافندی غیرعامل این پروژه میتوان گفت اتمام قطعه ٣ آزادراه ارومیه- تبریز نیاز حیاتی توسعه و زیرساخت لازم بخشهای اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری آذربایجان غربی قلمداد میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: مراحل ساخت قطعه ١ و ٢ آزادراه ارومیه-تبریز در حوزه آذربایجانغربی به بهرهبرداری رسیده که پل میانگذر دریاچه ارومیه بخشی از قطعه ٢ این آزادراه است.
امسال ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجانغربی به بهرهبرداری میرسد
سیدمحسن حمزهلو در خصوص ساخت و توسعه راههای آذربایجانغربی، افزود: امسال ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجانغربی به بهرهبرداری میرسد که از این میزان ۱۰۸ کیلومتر کریدور بزرگراهی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی است.
وی بیان کرد: این مسیرها در محورهای مواصلاتی شمال و جنوب آذربایجانغربی بوده که با بهرهبرداری از آنها زمینه توسعه بیش از پیش استان فراهم میشود.
حمزهلو ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجانغربی یک استان طولی بوده، ساماندهی پایانههای مرزی از اولویت بوده و در این راستا اتصال شبکه راهآهن ارومیه به پایانه مرزی سرو از طرحهای مورد توجه در توسعه زیرساختهای حمل و نقل ریلی جهت استفاده از ظرفیتهای مرزی منطقه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ کارگاه راهسازی در سطح استان فعال بوده و عملیات راهسازی در تمامی محورهای اصلی این استان در حال اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی بیان کرد: بزرگراه بینالمللی ارومیه_سرو نیز با تلاش شبانهروزی در روزهای آینده به بهرهبرداری میرسد تا شاهد توسعه مسیر منتهی به پایانه مرزی سرو باشیم.