پخش زنده
امروز: -
به دنبال پخش مستند خبرگزاری صداوسیما با عنوان " تعطیلی یک کارخانه دیگر"؛ مدیرعامل بانک سپه دستور داد مشکل این کارخانه در گیلان که توسط بانک سپه به تعطیلی کشانده شده؛ به سرعت حل و فصل شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ در پی پخش مستند " تعطیلی یک کارخانه دیگر" در بخش خبری ۲۰:۳۰ صدا و سیما در خصوص تعطیلی یک کارخانه نان صنعتی در استان گیلان، آقای آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه دستور پیگیری و حل سریع مشکل این واحد تولیدی را به بخشهای ذی ربط بانک صادر کرد.
باوجود اینکه نتایج بررسیهای مکاتبات بین بانک و کارخانه نان صنعتی مذکور نشان میدهد، بانک سپه نه تنها در تعطیلی آن نقشی نداشته است، بلکه بر اساس مفاد قرارداد دو جانبه برای کمک به تولید و اشتغال در استان فراتر از تعهدات خود عمل کرده است؛ ابراهیمی از مدیران واحدهای ذی ربط بانک خواسته است در چارچوب مقررات و در اسرع وقت برای برگرداندن این واحد تولیدی به چرخه تولید از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
درمجموع اداره کل روابط عمومی بانک سپه برای تنویر افکار عمومی ذکر چند نکته به شرح زیر را لازم و ضروری میداند:
نخست اینکه تسهیلات مشارکت مدنی اولیه شرکت بین المللی خوشه زرین چلک به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۲ درصد و معرفی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به بانک مهراقتصاد سابق ارسال شده و تسهیلات موصوف طی سالهای ۱۳۹۱-۱۳۸۹ پرداخت شده است.
همچنین تسهیلات خرید ماشین آلات و سرمایه در گردش برای اجرای طرح با نظارت کارشناسان بانک مذکور پرداخت شد که با ارائه پروانه بهره برداری کارخانه، در تاریخ شانزدهم آذرماه ۱۳۹۲ قرارداد"مشارکت مدنی"; به قرارداد" اجاره به شرط تملیک" تبدیل شده است.
همچنین کارگروههای تخصصی متعددی برای رفع مشکل بدهکار با حضور نماینده بانک تشکیل شده است، اما تاکنون مدیران شرکت برنامهای برای راه اندازی کارخانه و تعیین تکلیف مطالبات بانک ارائه نکرده اند.
در این گزارش تصریح شده است: با وجود مسائل مطروحه بر اساس تأکید مدیرعامل بانک سپه برای حل مشکل و تعامل دوجانبه این بانک طبق قوانین و مقررات آماده اعمال هرگونه مساعدت به منظور حمایت از تولید استان گیلان است.
این گزارش میافزاید: همواره و به ویژه طی سالهای اخیر حمایت از تولید و رفع موانع آن در صدر برنامههای اجرایی بانک سپه بوده و این بانک جزو بانکهای نقش آفرین و تأثیرگذار در پشتیبانی از رونق تولید و اشتغال است.
بانک سپه مشتریان حوزه تولید را شرکای خود میداند و در عین حال مقید به رعایت قوانین و مقررات و انضباط مالی است؛ بنابراین طرفهای مقابل بانک هم باید به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد با بانک به موقع و صحیح عمل کنند.
بر اساس این گزارش، بانک به عنوان حافظ منافع سپرده گذاران و بیت المال با رعایت و انجام دقیق وظایف خود عملکرد مطلوبی در حوزه سلامت مالی و اداری دارد، هرچند مدیران بانک برای کمک به حل مشکلات فعالان اقتصادی با مسئولیت پذیری و ریسک پذیری از تولیدکنندگان واقعی و خوش نام نهایت همکاری را دارند.
1. تراکنشها و پیامکهاش پس و پیش، برگشتی و اشتباهات فراوان دارد [به ضرر مشتری]
2. تراکنش کمتر از 50000 ریال را انجام نمیدهد: بارها به مشکل خورده و ناگزیر کارت بانکی دیگر/ پول نقد بیشتر دادهام
3. هر 6 ماه پول پیامک سالانه کسر میکند [آنهم بیش از سایر بانکها] اعتراض کردم دوباره کسر کرد
والسلام