به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛ آقای سید جواد حسینی در نشست با بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی ضمن گرامیداشت تقارن ماه مبارک رمضان و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی از تخصص، انگیزه و کارآمدی بالایی برخوردار هستند و فرهیختگی علمی در بازنشستگان این سازمان به خوبی مشهود است.
معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از اهداف برگزاری این نشست را قدردانی و تکریم از بازنشستگان دانست و افزود: تکریم و قدردانی باید سکه رایج جامعه باشد و استفاده از تجربیات ناب پیشکسوتان و یافتن راهکاری جهت نظام دادن به تجربیات آنان از دیگر اهداف برگزاری این نشست می باشد.
آقای حسینی یکی از نقایص جامعه را جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی دانست و گفت: سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و انسانی سه سرمایه غیر ملموس هستند و نود درصد توسعه جهان وابسته به این سرمایه های غیر ملموس است.
وی ادامه داد: استفاده نکردن از تجارب سرمایه های انسانی و گسستگی این تجارب موجب بوجود آمدن جامعه کوتاه مدت و سازمان طرحی می شود.
آقای حسینی تصریح کرد: در جامعه کوتاه مدت از نیروی انسانی که عامل اصلی توسعه است به درستی استفاده نمی شود و استفاده از تجربیات منجر به تجدید حیات شوندگی، تحرک، پویایی و توسعه جامعه و سازمان ها می شود.
وی با بیان اینکه در فرهنگی سیاسی عنصر نفی بر عنصر اثبات چیرگی دارد گفت: در گفتگو ها مدام مطالبه گری بجای مسؤولیت پذیری وجود دارد اما انسان موفق انسان مسؤولیت پذیری است که با زمان است بجای در زمان بودن و خود را محصور گذشته نمیکند.
آقای حسینی با بیان اینکه پژوهش مبنای تمامی فعالیت ها در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است ادامه داد: معلمان امروزی نیاز به مهارت های چندگانه دارند و دانشگاه فرهنگیان باید به سمت تربیت معلم چند مهارتی حرکت کند.
وی افزود: یکی از طرح های سازمان آموزش و پرورش استثنایی طرح راهنمایان بالینی است که هدف از این طرح استفاده از تجربیات معلمان توانمند بازنشسته و انتقال تجربیات و سیاست های آموزش و پرورش استثنایی به معلمان جوان است.
وی تصریح کرد: استفاده نظام مند از تجربیات بازنشستگان در قالب طرح گنجینه مدیریتی بازنشستگان و راه اندازی باشگاه پیشکسوتان از دیگر فعالیت های در حال پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.