لزوم ثبت و تائید اطلاعات اقلام مرتبط با کرونا در داروخانهها
تمامی اطلاعات مرتبط با کرونا باید توسط داروخانهها بصورت روزانه و آنلاین در سامانه تی تک ثبت شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، وبدا؛ سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:داروخانهها با مراجعه به قسمت راهنما و مستندات در وب سایت رسمی TTAC قابلیت دسترسی به راهنمای استفاده از سامانه زنجیره تامین داروهای کرونا را دارند.
دکتر رضا محمدی افزود: داروخانهها همچنین با استفاده از فایل راهنما امکان دسترسی به نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه را دارند.
وی گفت: ثبت اطلاعات اقلام دریافتی داروخانهها توسط شرکتهای توزیعکننده به صورت وب سرویسی درسامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت سازمان (TTAC) انجام میشود لذا نیاز به ثبت مجدد اطلاعات توسط داروخانه نیست.
داروخانهها با مراجعه به آدرس https://statisticsreports.ttac.ir میتوانند اطلاعات اقلام دریافتی مقابله با کرونا را در سامانه مشاهده و پس از دریافت اطلاعات داروخانهها باید تا مدت زمان ۲۴ ساعت نسبت به تایید، عدم تایید و یا اصلاح تعداد اقلام دریافتی اقدام کنند.
وی گفـت: چنانچه داروخانهها در قسمت اقلام دریافتی، مواردی را مشاهده نمیکنند به دلیل عدم ارسال اطلاعات توسط شرکت توزیع کننده و یا عدم دریافت اقلام مرتبط با کرونا است.
دکتر محمدی ادامه داد: در مواردی که اطلاعات اقلام ارسالی به داروخانهها توسط شرکت توزیعکننده برای سامانه ارسال نگردیده باشد داروخانهها موظف به پیگیری از شرکتهای مربوطه هستند و در صورت عدم همکاری آنان، مراتب برای برخورد قانونی به معاونت غذا و داروی دانشگاه اطلاع رسانی شود.
دکتر محمدی افزود: تنها روش ارتباط با سامانه پشتیبانی این سایت نرم افزار بله با شماره ۰۹۳۰۶۰۷۱۰۰۱ و همچنین پست الکترونیکی (ایمیل) به آدرس covid-۱۹@fda.gov.ir است.